sobota, 3 listopada 2012

Zupa piwna a 'la Roularius

z wędzonym boczkiem, grzybami i szczypiorkiem

Od dawna miałem już zrobić zupę piwną nie na słodko ale zawsze kiedy już miałem się zabrać do gotowania to jakimś cudem znikało mi piwo które do niej kupowałem... Ale w końcu, zebrałem się w sobie, piwa nie wypiłem a zupę ugotowałem! :)
Przepis znaleziony na " Майстер Рецептів " i w niedużym stopniu zmodyfikowany.

Składniki :-masło 100g
-chudy wędzony boczek 300-400g
-3 duże cebule
-250g grzybów (użyłem opieńki)
-2 pory
-2 selery naciowe
-2 marchewki
-2 duże kartofle
-0,5l piwa pszenicznego (ja użyłem Paulanera)
-0,5l piwa na słodzie palonym (Warka Strong się nada)
-1l mocnego bulionu mięsnego
-1 liść laurowy
-1 ziele angielskie
-szczypiorek
-natka pietruszki

Przygotowanie :
1) Na patelni rozgrzej masło i usmaż w nim boczek posiekany w kostkę. Kiedy będą już rumiane wyjmij je na talerz (najlepiej łyżka cedzakową). Cebulę posiekaj drobno i smaż w tym samym tłuszczu co boczek po czym rumiana cebulę przełóż na talerz. Grzyby potnij na kawałeczki i smaż aż będą miękkie.
2) W garnku w którym będziesz gotował zmieszaj piwo, bulion, po 3/4 usmażonych grzybów, bekonu i cebuli, dodaj resztę dowolnie posiekanych warzyw z przepisu, ziele angielskie i liść laurowy.
3) Zagotuj, i gotuj na małym ogniu około 30 minut  po czym zmiksuj w blenderze na gładką masę. Dodaj pozostałą cebulę, grzyby i bekon. Dopraw solą i pieprzem. Podawaj z duża ilością posiekanego szczypiorku i odrobiną natki pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz