wtorek, 30 kwietnia 2013

เปรียวปลาหวาน ( Ryba słodko-kwaśna )



Sceptyków wzdrygających się na słowo "słodko-kwaśny" uprzedzam, że nie warto. Sam miałem opory ale wygrała ciekawość i zaskoczyłem się bardzo pozytywnie! Ryba obtoczona w mące z minimalną ilością przypraw, smażona na głębokim tłuszczu idealnie komponuje się z wyrazistym smakiem sosu słodko-kwaśnego tworząc idealną parę. Kolejne rybne danie które jestem w stanie przełknąć, a nawet mi bardzo smakuje! ;))


Składniki :

-3 ryby (ja użyłem dwóch niedużych pstrągów i makreli)
-garść nitek grzybów mun (lub 3-4 całe)
-1,5 łyżki mąki wymieszanej z solą i pieprzem
-1 ząbek czosnku
-1 duża cebula
-200ml wody
-nieduży kawałek świeżego imbiru (2x2cm)
-2 łyżki octu ryżowego (lub 1 spirytusowego i 1 wody)
-5 łyżek keczupu
-2 łyżki sosu rybnego
-1 łyżka mąki kukurydzianej
-1 lub 2 papryczki chilli
-świeża kolendra

Przygotowanie :
1) Rybę oczyścić, osuszyć i natrzeć mąką z przyprawami. Smażyć na 2,5-3cm warstwie gorącego oleju po 5-7 minut z każdej strony.
2) Na patelni podsmażyć posiekane drobno imbir i czosnek oraz cebulę pociętą w piórka. Gdy zaczną intensywnie pachnieć dodać wodę, keczup, sos rybny i namoczone grzyby mun (jeśli całe to posiekać!). Gotować 3-4 minuty następnie dodać mąkę kukurydzianą rozmieszanką w kilku łyzkach zimnej wody. Wymieszać dokładnie sos.
3) Rybę połozyć na liściach sałaty lodowej lub na talerzu. Polać sosem, wokół lub po rybie. Przystroić liśćmi kolendry, posiekanym chilli i cząstką limonki! Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz