czwartek, 11 kwietnia 2013

Kurczak afrikan stajl

 Nigdy nie robiłem niczego z kuchni tego kontynentu bo zawsze chipsy Chacalaca (smak afryki) kojarzyły mi się z pustą paczką i tradycyjną etiopską biedą. Jednak po dzisiejszym daniu zmieniam zdanie, jak nie głodują to robią całkiem smaczne rzeczy! ;)


Składniki :

-3 piersi z kurczaka
-400g pomidorów (1 puszka)
-400ml bulionu
-200ml czerwonego wina
-łyżeczka soli
-łyżka masła
-4 ząbki czosnku
-1 łyżeczka imbiru
-2 duże cebule
-pół łyżeczki kardamonu
-pół łyżeczki gałki muszkatołowej
-1 cytryna
-2 łyżki oliwy z oliwek
berbere :
-1/3 łyżeczki chilli
-1/3 łyżeczki słodkiej papryki
-1/3 łyżeczki goździków (zmielonych)
-1/3 łyżeczki imbiru
-1/3 łyżeczki cynamonu
-1/3 łyżeczki pieprzu czarnego

Przygotowanie :
1) Kurczaka pociętego na kostkę na gryza marynować w soku z wyciśniętej jeden cytryny i połowie łyżeczki soli przez około 30-40 minut w lodówce.
2) Wymieszać przyprawy do mieszanki berbere. Na oliwie z oliwek smażyć cebulę i czosnek pocięte w drobną kostkę około 3 minut, następnie dodać berbere, gałkę muszkatołową, kardamon oraz masło i smażyć kolejne 2 minuty.
3) Dodać pomidory, bulion, wino i zagotować. Dodać kurczaka wraz z marynatą, zagotować ponownie i dusić na małym ogniu przez 50-60 minut aż kurczak będzie (bardzo) miękki.
4) Podawać z gotowanym ryżem basmanti posypane świeża (lub jak niestety ja - suszoną) kolendrą. Smacznego!

1 komentarz:

  1. ''bo zawsze chipsy Chacalaca (smak afryki) kojarzyły mi się z pustą paczką i tradycyjną etiopską biedą.'' hahahahh <3

    ale danie (dla mnie) nie wygląda apetycznie :X

    OdpowiedzUsuń