poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Faszerowane kalmary

 Odgrażałem się i odgrażałem i w końcu zrobiłem! Kalmary faszerowane okazały się smaczne i proste w przygotowaniu, a mięso nie było gumowe co niestety czasem się zdarza w przypadku tych śmiesznych morskich zwierząt. Poniżej przepis i moje propozycje podania. Ryż gotowałem normalnie w osolonej wodzie, ale dodałem pół łyżeczki kurkumy żeby miał ładny kolor, ale nie miał sam w sobie mocno wyczuwalnego smaku coby mi nie popsuł wszystkiego ;) Równie dobrze można zrobić z białym ryżem lub jeść z pieczywem.

Składniki :
-5 kalmarów (~1 kg)
-7 łyżek oliwy
-800g pomidorów (2 puszki)
-1,5 łyżeczki oregano
-spora szczypta bazylii
-4 ząbki czosnku
-6 sardeli (anchovies) 



 
farsz :
-3/4 szklanki bułki tartej
-1 łyżka oliwy
-1 szklanka startego parmezanu / Grana Padano
-2 łyżki posiekanej pietruszki
-2 jajka
-garść pokruszonych pistacji


Przygotowanie :
1) Połączyć skłądniki farszu i doprawić pieprzem i solą.
2) Umyć i oczyścić kalmary. Farsz podzielić na 5 części (4 kalmary - 4 części itd) i do środka każdego kalmara nałożyć odpowiednią jego ilość. "Wylot" kalmara zabezpieczyć wykałaczką przez rozłażeniem się i delikatnie docisnąć kalmara ręka, tak by farsz równomiernie się rozszedł we wnętrzu. Czynność powtórzyć z każdym kalmarem.
3) Rozgrzać 7 łyżek oliwy i smażyć w niej kalmary (na małym ogniu) po 6-7 minut z każdej strony. Następnie dodać posiekany w kostkę czosnek i posiekane sardele. Smażyć aż zacznie wydobywać się mocny aromat a sardele prawie rozpuszczą się w oliwie.
4) Pomidory wymieszać z ziołami i doprawić ostrożnie solą. Następnie przelać je na patelnie. Zagotować i dusić 20-25 minut na wolnym ogniu co jakiś czas odwracając kalmary i sprawdzając czy nic się nie przypala.
5) Podawać tak jak sugeruje lub jak dusza zapragnie i obowiązkowo polać sporą ilością soku z cytryny. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz