niedziela, 2 września 2012

Kurczak po "egzotyczno-polsku"

z kapustą kiszoną, sosem egzotycznym i żółtym serem

Składniki :
-podwójny filet z kurczaka / indyka
-sos egzotyczny (ja użyłem Heinz'a)
-150g żółtego sera
-pół łyżeczki płatków chilli lub ostrej pasty chilli
-150g kapusty kiszonej
-oliwa z oliwek
-sól morska, świeżo zmielony pieprz czarny
-łyżeczka octu winnego / balsamicznego

Przygotowanie :

Krok 1 :
Kiszoną kapustę drobno poszatkować, ser zetrzeć na tarce z małymi oczkami. Wymieszać z sosem egzotycznym i płatkami chilli.
Krok 2 :
Filety oczyścić z błon, chrząstek i innych niepożądanych elementów. Pokroić cienkie kotlety (ok. 1,5cm) i rozbić. Tak przygotowane mięso natrzeć solą i pieprzem i zalać oliwą. Odstawić na 20-30 minut do lodówki po czym podsmażyć na patelni aż wierch się zetnie (ma się nie przyrumienić).
Krok 3 :
Piekarnik nagrzać do 200*C. Na podpieczone kotlety nałożyć warstwę mieszanki z kroku pierwszego. (Warstwa powinna być grubości kotleta). Wierch posypać bułką tartą, włożyć do piekarnika, na blasze lub kratce i piec minimum 15-20 minut aż ser się rozpuści i zwiąże masę a bułka tarta się przyrumieni tworząc chrupiącą skorupkę.

Podawać można tradycyjnie z ziemniakami, frytkami itp. Ja nie miałem czasu ugotować ziemniaków więc podałem po prostu z pomidorem skropionym oliwą z solą i pieprzem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz