wtorek, 2 lipca 2013

Spaghetti fresco a'la Ćmiłów


Ten przepis dostałem kilka dni wcześniej od 'moderatorki' i mieliśmy go razem robić ale moja pewność, że mam makaron spaghetti w domu okazała się złudna więc zostaliśmy na sałatce z kurczaka i ananasa, niestety póki co nie dam na nią przepisu bo nie zdążyłem zrobić zdjęcia, bo wszystko zjedli nim zdążyłem skoczyć po aparat... A wczoraj wieczorem ubzdurałem sobie, że zjem to spaghetti dziś na śniadanie. Bardzo proste, bardzo szybkie i smaczne, choć składniki można policzyć na palcach jednej ręki. Nazwałem je 'fresco' z powodu takie, że oprócz makaronu żaden ze składników nie jest poddawany jakiejkolwiek obróbce (nie licząc krojenia).

Składniki (1 porcja) :
-100g makaronu spaghetti
-1 pomidor
-1 kulka mozzarelli
-szczypta bazyli
-łyżeczka oliwy z oliwek

Przygotowanie :
1) Pomidora i mozzarellę pokroić w mała kostkę. Na dno miski położyć pomidory, a na nie mozzarellę.
2) Ugotować makaron al dente w osolonej wodzie, odcedzić i położyć na górę miski. Odstawić na 1-2 minuty aż ser trochę się rozpuści, następnie dodać oliwę i bazylię.
3) Wymieszać dokładnie, przystroić świeża bazylią o ile taka jest na stanie i ewentualnie posypać odrobiną świeżo zmielonego czarnego pieprzu. Smacznego!

1 komentarz: