czwartek, 4 lipca 2013

Bretońska zupa rybno-szczawiowa na cydrze

Nie mam w sumie co się tu za dużo rozpisywać o tym przepisie jak - przybyłem, zobaczyłem, ugotowałem. Veni, vidi, coquitur - o ile mój gugl-translejt sie nie myli ;)
Smak przyjemny, całkiem podobna do chowdera ale jednak kwaskowatość cydru + szczaw zmieniają te chowderowe zimowe zamulenie. Przepis z ksiązki "Smaki Francji", enjoy!


Składniki :
-2 łyżeczki masła
-1 duży por pokrojony na cienkie talarki
-2 drobno posiekane szalotki
-150ml wytrawnego cydru
-300ml bulionu rybnego (od biedy zwykły bulion + sos rybny do smaku)
-250g ziemniaków pokrojonych w kostkę
-1 listek laurowy
-4 łyżki mąki pszennej
-200ml mleka
-200ml śmietany 18%
-100g świeżego szczawiu
-350g filetów z dorsza

Przygotowanie :
1) Na maśle smażyć pora i szalotki około 5 minut, nastęnie dodać cydr i doprowadzić do wrzenia. Cały czas mieszająć dodać listek laurowy, bulion oraz ziemniaki, doprawić solą o ile bulion nie był odpowiednio słony. Zmniejszyć ogień i gotować 10 minut.
2) Mąke rozmieszać z mlekiem na gładką emulsje (ja użyłem blendera bo jestem bumelant kuchenny). Zwiększyć ogień i gdy na powierzchni zupy pojawią się duże bąbelki wmieszać mleko z mąką i gotować 3-5 minut często mieszając. Wlać połowe śmietany i gotować 5-7 minut, aż ziemniaki będą miękkie.
3) Szczaw (umyty i bez ogonków) posiekać drobno i wymieszać z pozostałą śmietanką. Do gotującej się zupy dodać tę mieszankę oraz rybę pokrojoną w kostkę 2,5x2,5. Gotować 3-4 minuty, aż ryba się zetnie i voila - gotowe! Nakładać do ogrzanych misek i jeść!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz