piątek, 12 lipca 2013

Zapiekanki z szynką i surowym młodym szparagiem

Z rańca panował głód taki, że szok więc 'na speedzie' zrobiłem zapiekanki z wczorajszej bagietki, a żeby nie było tak nudno to dodałem do tego 'sałatke' z pomidorów z bazylią. Wyszło na prawdę dobre i co ważne - szybko ;)

Składniki (1 zapiekanka) :
-połowa bagietki długości około 15cm
-3 cienki szparagi (górne 5 cm)
-1-3 plasterki szynki
-2-3 czarne oliwki pokrojone w kółka
-łyżka sera Grana Padano / Dziugaś
-masło
-sól / pieprz
sałatka :
-1 pomidor
-3 czarne oliwki pokrojone w kółka
-garstka liści bazylii (można porwać, ja użyłem odmiany "bonsai" więc listki były małe)
-łyżka oliwy
-sól / pieprz

Przygotowanie :
1) Bagietkę zwilżyć porządnie mokrą ręką, posmarować masłem, położyć warstwę szynki, dodać oliwki, surowe (i umyte) szparagi i zasypać wszystko serem.
2) Piec w temperaturze 180 stopni, aż bułka będzie chrupiąca a ser się ładnie zapiecze.
3) Pokroić umytego pomidora w kostkę, wymieszać z pozostałymi składnikami i przystroić listkiem bazylii. Smacznego! ;)

Przygotowanie :

1 komentarz: