poniedziałek, 4 listopada 2013

Kurczak wasabi w chrupiącej panierce z sezamu

Sniło mi się to danie kilka dobrych dni i non stop nie dawało mi spokoju. W końcu kupiłem składniki a tu nagle jeb, bufet na 150 osob w pracy i zostało tyle jedzenia, że na tydzien by mi starczyło. No trudno, kurczak poczekał w miare grzecznie w zamrażarce i dziś przyszła pora na gotowanie! Na poczatku nie wiedziałem jak sie do tego zabrać, i myslałem i myślałem i w końcu wymyśliłem, że kurczak będzie w całości z sos i makaron oddzielnie. Na początku sos smakował mi mydlano-słodkawo, więc podkręciłem go cytryna i odrobiną sosu sojowego i to była słuszna decyzja. W skrócie, wygląda dobrze, za sprawa mieszanego sezamu, smakuje równie dobrze, jak nie lepiej. O chrupiącej panierce z sezamu nie muszę chyba wspominać?



Składniki :
kurczak:
-2 udka (przeciąć prawie na pół, wyjąć kości, błony i ścięgna lub poprosić rzeźnika)
-1,5 łyżki majonezu
-2 łyżeczki wasabi (pasty)
-4 łyżki sezamu czarnego i białego
-sól morska, pieprz czarny
sos :
-200ml śmietanki 18%
-0,5 / 1 łyżeczka wasabi
-1 łyżeczka sosu sojowego
-0,5 łyżeczki startej skórki cytryny
-1 łyżeczka soku z cytrny (+ wiecej do smaku)

Przygotowanie :
1) Kurczaka opłukać w zimnej wodzie, dokładnie osuszyć papierowym ręcznikiem i oprószyć solą i pieprzem. Rozłożyć go na płasko i natrzeć środek kulka wasasbi wielkości fasoli.
2) Wasabi wymieszać z majonezem, następnie posmarować nim kurczaka, złożyć znowu "do formy udka" a następnie dokładnie pokryć ze wszystkich stron sezamem.
3) Przełożyć na blachę do pieczenia pokrytą papierem i piec ~30 minut w 160-170 stopniach.
4) W czasie gdy kurczak będzie się piekł, przygotować dwie porcje makaronu ryżowego lub soba według instrukcji na pudełku. W garnuszku zagotować śmietankę, dodać skórkę z cytryny, wasabi i sos sojowy. Doprawić do smaku sokiem z cytryny.
5) Wymieszać makaron z sosem, ułożyć na talerzu i na wierch położyć upieczonego kurczaka. Przystroić kawałkami cytryny i skórką. Jeść, bo jest naprawdę kawaii! :3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz