środa, 20 listopada 2013

Pikantno-orzechowa zupa z brokułem i kalafiorem

Ubzdurała mi się ta zupa, ale sprawdziłem ceny świeżych brokułów to dałem sobie spokój, pomijając już fakt, że kalafiora wcale nie znalazłem! Aż tu nagle...idę na dziale z mrożonkami a tu półkilowa paczka, miks brokuł/kalafior. Trafić lepiej nie mogłem. Z miejsca kupiłem i mimo późnej pory bo jest jakoś przed północą jak to piszę ruszyłem do garów. Całe gotowanie poszło sprawnie, bez burdelu w kuchni i szybko ~15 minut i zupa gotowa! W smaku jest cięzka do opisania, lekko pikantna, zamulona orzechami i odmulona świeżą limonką i imbirem. Zrób samemu - zobaczysz, że warto! :3



Składniki :
-1,5 łyżki oliwy z oliwek

-750ml bulionu (3 szklanki)
-400g (1 puszka) pomidorów w kostkę
-250g brokuła
-250g kalafiora
-2 łyżki posiekanego imbiru
-3 posiekane ząbki czosnku
-1/4 łyżeczki chilli
-1/2 łyżeczka soli (lub więcej, wiadomo - do smaku)
-1/2 łyżeczki pieprzu
-4 / 5 łyżek masła orzechowego
-sok z 1/2 limonki

Przygotowanie :
1) Imbir, czosnek i chilli drobno posiekać. Na rozgrzanej w garnku oliwie podsmażyć pocięte składniki wraz z solą i pieprzem około 20 sekund lub aż zaczną bardzo mocno pachnieć.
2) Dodać brokuła i kalafiora porwanego na nieduże różyczki. Smażyć około 3-5 minut.
3) Zalać bulionem, dodać pomidory i zagotować. Gotować, aż brokuły/kalafior będą odpowiednie na miękkość. Ja lubie chrupkie więc prawie nie gotowałem.
4) Doprawić do smaku sokiem z limonki, solą i podawać z makaronem ryżowym, przystrojone skórką limonki, chilli i kolendrą. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz