niedziela, 24 listopada 2013

Zdrowe ciasto fasolowe

Kiedy jesteś uzależniony od cukru przejście na zdrową dietę nie jest takie proste. Dlatego poszperałam i znalazłam przepis na 'zdrowe'* ciasto tj bez mąki, bez masła/margaryny i cukru. W przypływach słabości ucinałam spory kawałek i bez wyrzutów sumienia pochłaniałam w minutę.
Zastanawia was pewnie ta fasola. No tak, ciasto jest na bazie czerwonej fasoli, ale wcale jej nie czuć, a konsystencja ciasta jest bardzo przyjemna, choć zasłodzić się nim nie da...
Składniki:
- 1 puszka czerwonej fasoli (najlepiej szukac takiej bez soli i innych gratisów)
- 5 średnich jaj
- 1 łyżka esencji waniliowej
- 3-4 duuże łyżki kakao (bez cukru!)
- 6 łyżek oleju ryżowego/kokosowego (ja użyłam z orzechów laskowych i też było ok)
- 1/2 szklanki ksylitolu (zdrowy zamiennik cukru)
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia i pół łyż. sody
- ja dodałam garść pokrojonych drobniutko orzechów, chociaż chrupiąc je w cieście myślałam o fasoli, więc następnym razem spróbuję wiórki kokosowe.
- jogurt naturalny i miód płynny na polewę
Przygotowanie:

1) Rozgrzewamy piekarnik do 170 stopni, smarujemy brytfankę olejem i obsypujemy np wieloziarnistą mąką
2) W tym czasie w blenderze szatkujemy odsączoną i wypłukaną fasolę, dodajemy 3 jajka, esencję i xylitol i mieszamy na jak najgładszą masę (jak na zdjeciu)
3) W misce mieszamy kakao, sodę, proszek, dodajemy olej i 2 jajka i znowu mieszamy.
4) Później zawartość miski wylewamy do blendera, mieszamy wszystko i na koniec można dorzucić opcjonalnie orzechy i włączyć blender na 3 sekundy (lub wiórki, czy cokolwiek chcecie)
5) Wszystko wylać do brytfanki i wstawić do piekarnika na jakieś 15 min (aale nie jestem pewna, więc po prostu wyciągnijcie, gdy się zacznie rumienić i delikatnie dostawać od brzegów)
6) Gdy stygnie wymieszać jogurt z miodem (ok 2 łyżki jogurtu na 1 łyżeczkę miodu) i podawać ciasto z takim sosem.
*Nie chodzi tu o to, żeby było małokalorycznie, ale żeby było jak najzdrowiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz