sobota, 30 listopada 2013

Pieróg calzone ze szpinakiem, kurczakiem i mozzarellą

Natchnęło mnie po festiwalu smaku na szpinak, po spróbowaniu smażonego szpinaku z grzybami i czosnkiem. Zrobiłem go, a tu jeszcze 3/4 torby baby szpinaku mi zostało. Chwile się zadumałem i wydumałem, żeby zrobić coś takiego! Nastawiłem ciasto dzień wcześniej, żeby wyrosło tak bardzo jak się tylko da. Poszedłem spać głodny i owy głód zmotywował mnie do wstania przed budzikiem i przygotowaniu sobie porannej uczty! Nie licząc czasu na wyrastanie ciasta robi się łatwo i przyjemnie, tylko trzeba pamiętać, żeby odcisnąć nadmiar 'wody' ze szpinaku po usmażeniu, żeby pieróg dało się ładnie zalepić ;)



Składniki :
-1 szklanka mąki
-1/3 szklanki ciepłej wody
-1/2 łyżeczki suszonych drożdży
-1/2 łyżeczki soli
-1/2 łyżeczki granulowanego czosnku (lub 1 śwież ząbek)
-szczypta oregano

-2 garści szpinaku
-3 łyżki passaty (przecieru pomidorowego, nie koncentratu)
-1 łyżeczka jogurtu naturalnego
-50g usmażonego / ugotowanego kurczaka (doprawionego tylko solą i pieprzem)
-1/4 kulki mozzarelli (lub ciut więcej jak kto lubi)
-1 / 2 ząbki czosnku

Przygotowanie :
1) Wymieszać suche składniki pierwszej z pierwszej częsci przepisu, dodać wodę i zagnieść ciasto (~5 minut). Odstawić w miseczce przykrytej mokrą ściereczką w ciepłym miejscu, aż do podwojenia objętości (2-3h) lub zostawić na noc. (Jeżeli robisz na obiad, nastaw zaraz po śniadaniu)
2) Na patelni zredukować passatę o połowę, dodać posiekany czosnek i szpinak. Smażyć, aż szpinak zwiędnie, nastepnie dodać jogurt i wymieszać. Doprawić do smaku pieprzem i solą.
3) Ciasto podzielić na 2 częsci, rozwałkować obie na grubość 2-4mm i wyciąć koła miską odpowiedniej wielkości (czyli największą jaka będzie pasować).
4) Na oprószonej stolnicy położyć jeden krążek ciasta, ułożyć na nim z grubsza odciśnięty szpinak, kurczaka (poszarpać na mniejsze kawałki) oraz startą mozzarellę. (Można dać ciut mniej mozzarelli i dodać parmezanu dla lepszego smaku).
5) Posmarować brzeg ciasta niewielką ilością wody, zakryć drugim krążkiem ciasta i zalepić "metodą szczypaną" tak jak przy zwykłych pierogach.
6) Piec na blasze oprószonej mąką ~10-14 minut w temperaturze 190 stopni. Podawać z sosem czosnkowym doprawionym pieprzem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz