piątek, 15 listopada 2013

Ciastka do herbaty lub kawy

Potrzebowałam zrobić ciastka, które wsadzę do puszki z napisem 'cookies' i w razie co podam gościom do kawki lub herbaty. Więc znalazłam przepis w internecie, dopasowałam do tego co miałam i teraz dzielę się sprawdzonym przepisem. Te ciasteczka nie mają żadnych dodatków, nic nadzwyczajnego. Wydawać by się mogło, że są nudne, ale zjadłam ich z 8 i jedyne na co mogę narzekać... to kalorie.
Chciałabym też dodać, że robienie ich sprawiło mi wielką przyjemność, serio. Wycinanie kółek szklaną (jak przy robieniu pierogów) to naprawdę fajna zabawa!




Składniki:

-½ łyżeczki sody
-½ łyżeczki proszku do pieczenia
-115g cukru pudru czyli ok 2/3 szklanki 

-duża, kopiasta łyżka kakao
-2 szklanki mąki
-180 g miękkiego masła (ok 5 łyżek)
-ok. 70 ml mleka


1) Mieszamy wszystkie składniki, zagniatamy ciasto. Jeśli będzie się przyklejać do rąk to trzeba stopniowo dosypywać mąki aż ciasto będzie mięciutkie i fajne do ugniatania (choć dość tłuste).

2) Dzielimy ciasto na dowolną ilość (np.3) części i rozwałkowujemy na grubość ok 0,5-0,7 cm.


3) Bierzemy szklankę, 'maczamy' brzegi w mące i wycinamy krążki. Przekładamy je na wyłożoną papierem do pieczenia brytfankę. Wkładamy do nagrzanego piekarnika i pieczemy 5 min w 170 stopniach,a później jeszcze ok 10 w 150 :)


Ciastka powinny być chrupiące, ale można zrobić grubsze ciasto lub skrócić czas pieczenia to w środku raczej będą miekkie .



Podajemy do kawy lub herbaty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz