piątek, 23 sierpnia 2013

Lekkie i świeże spaghetti z małżami


Naszło mnie któregoś razu na coś prostego bo był upał i nie miałem ochoty stać przy garach więcej jak 10 minut a za razem chciałem też zjeść coś dobrego i lekkiego, żeby potem nie leżeć jęcząc, że znowu się nażarłem i nie mogę się ruszać. Zrobiłem więc coś co przeniosło mi do nadmorskiej knajpy w rejonie morza śródziemnego, mimo jedzenia tego w towarzystwie wiatraka i zimnej Perły Chmielowej na balkonie w Lublinie. Kto pamięta moje poprzednie spaghetti z małżami to zobaczy, że to niewiele się od tamtego różni (co ogarnąłem dopiero przy pisaniu tego przepisu). A więc :

Składniki :
-250g małży
-100ml białego wytrawnego wina
-pół papryczki chilli (lub więcej jak ma być ostrzejsze)
-3 ząbki czosnku
-1 lub 2 szalotki
-3 łyżki oliwy
-2 łyżki posiekanej pietruszki
-200g makaronu spaghetti
-sól / pieprz do smaku
-sok z cytryny

Przygotowanie :
1) Ugotować makaron al dente. Rozgrzać na patelni oliwę.
2) Papryczkę pozbawić gniazda nasiennego i posiekać. Szalotkę i czosnek pokroić w drobną kostkę i wrzucić razem z papryczką na gorącą oliwę. Smażyć a gdy czosnek zacznie intensywnie pachnieć wlać wino.
3) Gdy to trochę odparuje dodać małże i doprawić do smaku solą i pieprzem. Gotować 1,5-3 minuty po czym przelać sos do odcedzonego makaronu, wmieszać pietruszkę i rozłożyć na talerze (będą 2-4 porcje). Przystroić dodatkową pietruszką, posypać pieprzem, skropić oliwą i obficie polać sokiem z cytryny. Podawać ciepłe, nie gorące. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz