poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Domowy chleb pszenny bez zagniatania

Coś mnie naszło, zrobiłem i nie narzekam. W moim przypadku była to błyskawiczna myśl o 22, że z rana p****ole, nie wstaje, nie ide po chleb. No to nastawiłem co trzeba i poszedłem spać z rana chwila roboty i chleb gotowy ;)

Składniki :
-3 szklanki pszennej mąki typ 450
-1 lekko czubata łyżeczka drożdży
-1 płaska łyżka soli
-250ml wody o temperaturze pokojowej
-otręby i mąka do posypania

Przygotowanie :
1) Wymieszać sypkie składniki, następnie dodać wode i wymieszać tylko tak, by składniki się połączyły. Odstawić na około 12 godzin.
2) W piekarniku rozgrzać okrągłe naczynie do zapiekania do temperatury 250 stopnii (ja trzymałem jakieś 20 minut w tej temp dla pewności). W międzyczasie wierch ciasto oprószyć otrębami i niedużą ilością mąki. Odstawić na godzinę / półtorej do ponownego wyrośnięcią/
3) Delikanie przelać/przełożyć ciasto do rozgrzanego naczynia do zapiekania, przykryć folią/pokrywką i piec 30 minut w temperaturze 250 stopni. Następnie zdjąć folię i piec kolejne 15-20 minut w temperaturze 220 stopni.
4) Wyciągnąć chleb z piekarnika, odstawić na trochę do przestygnięcia i cieszyć się domowym wypiekiem. Smacznego!

2 komentarze: