czwartek, 30 maja 2013

Półkurwie spaghetti ze szparagami


Już wyjaśniam nazwę bo pewnie część z Was siedzi własnie z nierównym poziomem brwi i głupią miną ;) Miałem na obiad zrobić spaghetti alla puttanesca (co znaczy słowo 'puta' nie muszę tłumaczyć chyba, a nazwa w wolnym tłumaczeniu to "whore's style spaghetti"). Nazwa wzięła się podobno z tego, że było bardzo popularnym i szybkim daniem spożywanym przez kobiety trudniące się tym zawodem. Historii tyle, moja nazwa wynikła stąd, że zakupiłem wszystkie składniki myśląc, że mam jeszcze słój czarnych oliwek i tu zrodził się problem / pomysł. Jako że miałem zielone oliwki to stwierdziłem, że pójdą na miejsce czarnych a jako że czarne a zielone to zupełnie różne smaki to postanowiłem już fristajlować i dodać szparagi które na mnie patrzyły błagalnym wzrokiem stojąc na blacie. Pokombinowałem, pokombinowałem i wyszło moim skromnym zdaniem bardzo dobre! ;)

Składniki (3-4 porcje) :
-400g makaronu spaghetti
-3 łyzki oliwy
-8 anchovies
-2 ząbki czosnku
-1 papryczka pepperoncino (lub pół łyżeczki płatków chilli)
-1 łyżeczka suszonego oregano
-garść zielonych oliwek
-czubata łyżka kaparów
-400g (1 puszka) pomidorów w kostkę
-5-6 dorodnych szparagów (ja użyłem białych, ale mysle że zielone też będa git)
-natka pietruszki
-starty parmezan
Przygotowanie :
1) Nastawić osoloną wodę na makaron tak by był gotów na koniec robienia sosu (sos robi się koło 12-15)
2) Na oliwie smażyć posiekane drobno anchovies, czosnek i chilli około 1-1,5 minuty. Dodać pocięte w kółka oliwki, oregano i z grubsza posiekane kapary. Smażyć razem jeszcze 1-1,5 minuty następnie zalać wszystko pomidorami i wymieszać. Zagotować i zmniejszyć gaz.
3) Po 4-5 minutach gotowania dodać oczyszczone szparagi pocięte w nieduże segmenty i dusić kolejne 4-5 minut - po tym czasie sos powinien być już odpowiednio gęsty.
4) Sos podawać na makaronie spaghetti ugotowanym al dente posypany pietruszką i startym serem. W razie gdyby sos był zbyt 'suchy' dodać odrobinę wody z gotowania makaronu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz