czwartek, 9 maja 2013

Gaspacho - hiszpańska zupa na lato



Od niepamiętnych czasów chciałem to zrobić ale zawsze coś mi stawało na drodze - czy to czas czy brak składników lub zwykłe zapominanie. W końcu zebrałem się do kupy, a raczej pogoda mi w tym pomogła i zrobiłem Gaspacho. Tak mi się wakacyjnie zrobiło, że wystawiłem stoik na balkon i w półcieniu ledwo rozwiniętej winorośli zjadłem obiad. Jeśli ktoś by wątpił to tak - było warto! ;)


Składniki :

-1kg pomidorów (3 duże)
-1 długi ogórek
-3 ząbki czosnku
-400g pomidorków koktajlowych (słodkich)
-pół czerwonej papryki
-1 papryczka chilli
-szczypta oregano
-łyżeczka sosu Worcester
-łyżka octu balsamicznego lub octu sherry
-sok z połowy limonki + do smaku
-1/4 szklanki oliwy z oliwek
-łyżeczka soli (+ więcej do smaku)
-pieprz czarny
-pół łyżeczki kuminu

Przygotowanie :
1) Pomidory sparzyć, obrać, pozbawić nasion i pociąć w drobną kostkę. Ogórka, paprykę i chilli pozbawić nasion i pociąc w drobną kostkę. Wymieszać w misce z łyżeczką soli, kuminem i wyciśniętym czosnkiem. Odstawić na 10-15 minut do lodówki.
2) Pomidorki koktaljowe zmiksować na gładko z dodatkiem sosu Worcester, oliwą oraz octem balsamicznym. Przecedzić przez sitko do miski z pokrojonymi warzywami i odstawić do lodówki na 20 minut - żeby się schłodziło.
3) Doprawić do smaku solą, pieprzem, sokiem z limonki lub którąkolwiek z wymienionych przypraw.
4) Podawać w zimnych miskach przystrojone posiekaną bazylią / kolendrą. Może kogoś taka zupa uratuje w upał, Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz