środa, 15 maja 2013

Chrupiący kurczak w krakersach

Proste do przygotowania danie z kurczaka. Jadłem je setki lat temu, gdy robiła je moja Mama. Dziś zrobiliśmy je ponownie, lecz z taką różnicą, iż ja wziąłem się za doprawianie i zamiast tradycyjnego kurczaka w krakersach powstał kurczak w krakersach z ziołami i czosnkiem. Dosyć powściągliwie go przyprawiłem, bo tylko oregano, bazylia i czosnek poszły w ruch, nie mniej jednak smak końcowy - pyszny. Jako, że sezon na szparagi trwa, to ziemiorów czy innych tam wymysłów nie ma co gotować, tylko trzeba korzystać. Zrobiłem najprostsze szparagi z możliwych - na maśle z bułką tartą, tak co by mi smaku kurczaka nie zdominowało. Co więcej postanowiłem wykorzystać pozostałości sosu tatarskiego. Uznałem to za dobry pomysł, a dobry pomysł okazał się smaczny, bo z sosem smakowało jeszcze lepiej niżeli bez. Kolejny plus tego dania - jak nie zjesz, spoko, wystygnie i będzie jako przekąska do piwa lub nawet po prostu przekąska. Good luck!

Składniki (3-4 porcje) :
-2 filety z kurczaka
-200g jogurtu naturalnego
-łyżeczka vegety/kucharka
-paczka krakersów
-łyżka bazylii
-łyżka oreganko
-ćwierć/pół łyżeczki czosnku granulowanego
-porządna szczypta czarnego pieprzu
-opcjonalnie - pół łyżeczki proszku chilli

Przygotowanie :
1) Kurczaka pociąć w 'paluchy' grubości około 1,5-2cm długości dowolnej. Wymieszać jogurt z vegetą/kucharkiem, dodać kurczaka, wymieszać i odstawić do lodówki na noc/dobę.
2) Pokruszyć bardzo drobno krakersy, dodać zioła, czosnek (i chilli kto woli na ostro) i dokładnie wymieszać. Kurczaka wyjąc z marynaty z grubsza odsączyć i dokładnie obtoczyć w krakersach.
3) Położyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piec 20-30 minuty w temperaturze 180 stopni (górne i dolne grzanie). Krakersy powinny być chrupiące a kurczak w środku miękki.
4) Podawać na gorąco jako danie lub na zimno jako przekąskę do piwa. Bardzo dobrze smakuje na gorąco z sosem tatarskim i szparagami z przepisu poniżej.


Szparagi :
1) Przygotowane szparagi smażyć na suchej patelni około minuty, następnie dodać 75ml osolonej wody i przykryć. Gotować na dużym ogniu 4-5 minut. Następnie odlać wodę, dodać łyżeczkę masła i smażyć chwilę. Na końcu posypać bułka tartą, ewentualnie doprawić solą i podawać z parmezanem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz