niedziela, 1 września 2013

Penne con broccoli e acciughe


Miało być na obiad coś na szybko a okazało się, że było jeszcze szybciej. Jak to już we włoskiej kuchni bywa - minimum składników - duuużo smaku. Całe danie było gotowe w jakieś 15 minut. Jeżeli ktoś hejtuje anchovies (sardele) to i tak może spróbować, bo tutaj sie są one smakiem dominującym ale ładnie podkreślają ogólny smak.



Składniki :
-8 filecików sardeli
-3 ząbki czosnku
-6 łyżek oliwy
-1 / 2 papryczki peperoni
-pieprz czarny / sól morska
-450g brokuła
-200g makaronu penne
-śmietanka do podania

Przygotowanie (zdjęcia na dole):
1) Brokuła rozdzielić na malutkie różyczki. Zagotować osoloną wodę, dodać makaron i zagotować, jakieś 3-4 minuty przed końcem dodać brokuła.
2) W międzyczasie rozgrzać oliwę na patelni i smażyć drobno posiekane fileciki z sardeli aż się prawie rozpuszczą, dodać czosnek i połowę chilli posiekanego w cieniutkie plasterki i smażyć, aż zaczną intensywnie pachnieć, następnie wyłaczyć gaz.
3) Odcedzić makaron z brokułami, przełożyć z powrotem do garnka i wymieszać z sosem z patelnii. Doprawić do smaku solą i pieprzem
4) Podawać posypane resztą chilli. Ja podawałem jeszcze z odrobiną śmietanki, bo taki miałem kaprys i tak było smacznejsze ;)


1 komentarz:

  1. robię to dzisiaj! mam nadzieje ze uda mi się powtórzyć ten smak...

    OdpowiedzUsuń