poniedziałek, 16 września 2013

Frittata z groszkiem i szyneczka ♫


Niech was nie zmyli nazwa- tu nie ma nic nienormalnego! Same proste skladniki :)
Rano podczas sniadania ugotowalam 4 srednie ziemniaki i odstawilam do wystygniecia.
Dzieki temu, pozniej zrobienie obiadokolacji zajelo mi max 20 min :)



Co potrzeba?
-4 srednie ziemniaki,
-1 srednia cebula (ja uzylam mniej bo osoba dla ktorej gotowalam nie lubi cebuli, ale
polecam cala)
-oliwa
-szynka np. gotowana z piersi kurczaka ok 100-150 g (w sumie to ile chcecie)
-100g groszku z puszki
-5-6 jajek (ja uzylam 6 bo byly malutkie)
-pieprz: 1 lyzeczka
-sól: 1 lyzeczka

Niewiele!
Tak samo niewiele do roboty...
1) Pokroj ziemniaczki w kostke, cebulke, szynke. Przygotuj groszek,  rozbij jajka i roztrzep
je z pieprzem i sola.

2) na oliwie podsmaz cebulke, pozniej dodaj ziemniaczki, podsmaz na zloto.
3) dodaj szynke i groszek, podsmaz jeszcze ok 2 minuty
4) na koniec wlej rozbeltane jajka i wymieszaj dokladnie a nastepnie zostaw pod
przykryciem na raczej malym ogniu na ok 4 minuty. dalszy krok zalezy od was mozecie
wstawic frittate do piekarnika zeby góra 'doszla', albo tak jak ja przykryc patelnie deska
do krojenia, odwrocic patelnie do gory nogami, przewracajac frittate, a nastepnie zsunac
ja na patelnie zeby druga strona sie podsmazyla.


Jesli chodzi o podanie to mozna dorzucic troche pozostalego groszku, ewentualnie
sprobowac z mala iloscia ketchupu, tez dobre :)








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz