sobota, 8 czerwca 2013

Pstrąg pieczony w soku jabłkowym z oliwkami i kuskusem

 Rodzice wracając z działki zabrali ze sobą dwa pstrągi z zamrażarki bo miałem je przyprawić i upiec na grillu, ale po karkówkowym obżarstwie dopadł mnie sen na leżaku. Na początku miało być tradycyjnie przywprawione - jak to ryba czyli czosnek, jakieś zielska itp, ale przed samym pieczeniem wpadło mi do głowy kilka pomysłów. Idąc w idei "A kto mi k*urwa zabroni? Stać me!" dolałem soku jabłkowego, nawrzucałem oliwek i innych 'dziwolągów'. Wyszło bajer ale pomyślałem że tyle dobrego soku z dna naczynia do zapiekania nie może pójść się marnować a polewać tym pyry to bieda na kółkach. Zasypałem wsio kuskusem, poczekałem kilka minut i boom - pyszny kuskus nasączony całym smakiem tego dania gotów. A jak to zrobić dowiecie się pod spodem. ;)

Składniki :
-2 pstrągi

-4 ząbki czosnku
-2 grube plasterki cytryny przecięte na pół
-2 gałązki rozmarynu
-2 gałązki tymianku
-sól morska / pieprz czarny
-oliwa z oliwek
-100 ml soku jabłkowego
-garść czarnych oliwek
-kuskus

Przygotowanie :
1) Rybę (oczyszczoną) natrzeć od środka i z zewnątrz solą morską i pieprzem. Do środka każdej wsadzić dwa półplasterki cytryny, gałązkę tymianku + gałązkę rozmarynu oraz drobno posiekane 2 ząbki czosnku. Rybę skropioną oliwą zostawić w lodówcę na godzinę lub dwie.

2) Umieścić ryby w naczyniu do zapiekania niewielkich rozmiarów. Obsypać oliwkami pociętymi w kółeczka, skropić oliwą i wlać sok jabłkowy.
3) Piec odkryte w temperaturze 180 stopni 30-40 minut (co jakiś czas podlewając sokiem z naczynia jeśli jest na tyle duże że poziom płynu jest na prawdę nisko). Po tym czasie wyciągnąć ryby na talerz, a do pozostałego płynu wsypać kuskus tak by płyn wystawał milimetr nad kuskus. Wsadzić do piekarnika na kolejne 2-3 minuty.

4) Rybę podawać z kuskusem, dowolną pasującą sałatką, przystrojone kawałkiem rozmarynu lub tymianku i oczywiśćie skropione cytryną i oliwą. Smacznego!! ;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz