niedziela, 23 czerwca 2013

Χταποδι Με Μακαρονακι (Ośmiornica z makaronem)


Po ostatnim gulaszu z ośmiornicy postanowiłem zrobić więcej w tym klimacie, wciąż śródziemnomorskim ale tym razem nie włoskim a greckim (stąd te "śmieszne literki").
Na początku nie byłem pewny czy to jest to, ale dodałem kilka swoich groszy, doprawiłem i wyszło na prawdę dobre - tylko obowiązkowo trzeba jeść z sałatką - wtedy smakuje 2x lepiej.

Składniki (2-4 porcje)
-100g makaronu (dowolny jajeczny, ja użyłem linguine)
-400g ośmiornicy
-250g mieszanki owoców morza (lub 300g ośmiornicy)
-200ml czerwonego półwytrawnego wina
-800g pomidorów w kostkę (2 puszki)
-pół łyżeczki cynamonu
-1 duża białą cebula posiekana w kostkę
-4 ząbki czosnku
-2 liście laurowe
-1 chilli (pół łyżeczki proszku lub więcej do smaku)
-garść czarnych oliwek
-2 łyżki koperku
-2 łyżki oliwy
-2 łyżki octu balsamicznego

1) Ośmiornice i mieszankę (rozmrożone, oczyszczone i pocięte na gryza) wrzucić do gotującej się nieosolonej wody na 2 minuty. Odsączyć, przepłukać lodowatą wodą i osuszyć. Na patelni rozgrzać cienką warstwę oliwy z oliwek i podsmażyć (najlepiej w garnku) owoce morza przez około 2 minut z 2 posiekanymi ząbkami czosnku.
2) Do garnka wlać wino, dodać cebulę pociętą w drobną kostkę, liście laurowe, cynamon i doprawić do smaku solą i pieprzem. Dusić około 10 minut następnie dodać pomidory, oliwki, 2 łyżki oliwy z oliwek i koperek.
3) Dusić kolejne 10 minut. Dodać chilli, ocet balsamiczny i makaron wymieszać tak by płyn zakrywał makaron i dusić aż będą miękkie. Doprawić do smaku solą, posypać koperkiem i podawać w towarzystwie sałatki z miksu sałat włoski i rukolą. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz