piątek, 4 października 2013

Wiosenna zupa na jesień

Zawsze lubiłam zupy z młodą kapustą, więc w końcu postanowiłam zrobić swoją. Ku mojemu zdziwieniu był to całkowity sukces, bo wybredna Poppy zjadła prawie cały talerz!



Teoretycznie mogłabym wrzucić kostkę rosołową, ale uparłam się, że zrobię ją na bazie gotowanych udek kurczaka, marchewki i cebulki. Koniec końców i tak musiałam później doprawić warzywkiem, ale gotowany kurczaczek się przydał... więc od początku:

NA BULION:
-4-5 udek kurczaka
-pół cebuli
-żabek czosnku
-duża marchew
-sól i pieprz, ewentualnie warzywko/vegeta

ORAZ:
-5-6 młodych marchewek
-półtora pora
-3 młode cebulki ze szczypiorkiem
-koperek
-2 główki małodziutkiej kapustki

1) Rano wlewamy do gara minimum 3 litr wody (a nawet więcej można), wrzucamy składniki na bulion i gotujemy na małym ogniu conajmniej 2 h, solimy pieprzymy na koniec.

2) Kroimy młode marcheweczki, kapustę, cebulki i pory, siekamy koperek.




3) Gdy bulion będzie gotowy wyciągamy mięso i warzywa, natomiast wrzucamy świeżo pokrojone warzywka.
4)Gotujemy ok 5 minut, aż wszystko zmięknie. W tym czasie skubiemy z 2 udek gotowane mięso kurczaka i wrzucamy małe kawałki spowrotem do garnka z zupą.

5) Na koniec dodajemy koperek i próbujemy, ale w ciemno proponuję dosypac płaską łyżkę przyprawy typu vegeta :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz