niedziela, 17 lutego 2013

Sushi rożki

Za nazwanie tego sushi powinien zostać wypędzony z wioski, ale pisanie sałatka z ryżem przyprawionym sosem sojowym z wasabi z papryką, szczypiorkiem, marynowanym imbirem, krewetkami zawinięta w nori (algę) brzmi za długo i komicznie. A nazywanie tego azjatycka sałatką mi się nie godzi, tak samo jak nazywanie czegoś europejską zupą, fail fail fail!
Do rzeczy, byłem głodny, podżerałem sobie marynowany imbir i wpadł mi do głowy pomysł na coś takiego, potem ogarnąłem że mam jedną algę i tak wyszło.



Składniki (2-3 porcje) :
-pół szklanki ryżu
-1/3 papryki czerwonej
-szczypiorek z jednej dymki
-garść krewetek Black Tiger (mogą być od biedy i koktajlowe)
-pół łyżeczki wasabi
-3 łyżki posiekanego marynowanego imbiru
-2 łyżki zaprawy do ryżu sushi
-2 lub więcej łyżki sosu sojowego
-3-4 algi nori
-kawałek ogórka

Przygotowanie :
1) Ryż ugotować na sypko - tj. w dużej ilości nieosolonej wody. Odcedzić i wymieszać z zaprawą do ryżu. Wasabi rozprowadzić w sosie sojowym i podlać nim ryż jak przestygnie.
2) Paprykę pociąć w kostkę. Szczypiorek posiekać a krewetki (oczyszczone i niesurowe) pokroić na połówki jeśli są duże. Ogórka (nieobranego) pozbawić nasion i pokroić na nieduże kawałki.
3) Wymieszać warzywa i mięso z ryżem. Doprawić do smaku sosem sojowym i wasabi. (Lub dodać tego czy owego więcej, do smaku!)
4) Nori przekroić na ukos. Nałożyć odpowiednią ilość 'farszu' i formować w rożki. Smacznego!

To dobra opcja na przekąskę na wynos lub na imprezę, zawsze coś ciekawszego niż czipsy czy inne świństwa ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz