środa, 27 sierpnia 2014

Krab z młodą cebulką i imbirem

Coś mnię natknęło, żeby kupić mrożonego kraba w azjamarkecie. Myśle, że była to cena bo $5.99 za 500g brzmi dobrze. Prawdziwego kraba nigdy nie dane mi było zjeść, a paluszki krabowe pochłaniałem w ilościach hurtowych - czy to w sushi czy w sałatkach. Myślałem dwa dni jak go przygotować - wahałem się między zrobieniem go na parze i podaniem z sosem z rodem z Tajlandii - mięta, limonka, sos rybny itd, jednak zdecydowałem się na ten, głównie dlatego że kuchnia chińska zawsze spoko. Krótkie szperanie w internecie i znalazłem wiele przepisów. Wybrałem z każdego co mi pasowało i połączyłem je w jeden. Z racji tego, że nie mam tu woka (smutek.) to zdecydowałęm się na fuzje stir-fry z parowaniem - smażyłem go chwilę a dla pewności wlałem odrobinę wody i zakryłem pokrywką, żeby mieć pewność, że skurczybyk jest ugotowany do końca. Jeść najwygodniej to rękami, można z jakimś ryżem czy innym zapychaczem, ale my jednak zdecydowaliśmy zjeść go po prostu, jako przekąskę gdy czekaliśmy na naszego współlokatora z którym robimy dziś booze,pizza&PS3 night (Happy birthday Joe!).






Składniki :
-500g kraba
-3 młode cebulki (biała część)
sos:
-1 łyżka sosu ostrygowego
-6 łyżek wody
-3/4 łyżeczki skrobi (mąki ziemniaczanej / kukurydzianej)
-1/2 łyżeczki imbiru (proszku)
-2 ząbki czosnku
-1/2 łyżeczki sosu sojowego
-1/4 łyżeczki oleju sezamowego
-1/4 łyżeczki sosu rybnego

Przygotowanie :
1) Na bardzo gorącym oleju (~30ml) smażyć kraba, aż zmieni kolor na czerwony. Wlać ~50ml wody i przykryć pokrywką, parować około 2-3 minuty lub aż mięso nie będzie już surowe
2) Wymieszać składniki sosu. Kraba zdjąć z patelni, przełożyć na sitko i dać mu odcieknąć.
3) Na patelni rozgrzać łyżkę oleju i podsmażyć młodą cebulkę pociętą w "rurki" około minuty. Dodać kraba, smażyć kolejne 30s, wlać sos i dokładnie wymieszać, tak by sos pokrył kraba.
4) Przełożyć na docelowy talerz, przystroić posiekaną częścią młodej cebulki (szczypiorkiem), chilli i sezamem. Jeść!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz