niedziela, 27 kwietnia 2014

Prosty gulasz warzywny (Leczotuille)

Miałem resztkę cukinii w lodówce, której przydatność byłaby wątpliwa w ciągu kilku dni i tradycyjnie kilka puszek pomidorów w 'spiżarce'. Chciałem zrobić leczo, ale nie miałem kiełbachy, chciałem zrobić ratatouille, ale nie miałem bakłażanów więc skończyło się na czymś pomiędzy tymi dwoma potrawami.
Wyszedł bardzo dobry gulasz nie wymagający ani szczególnych umiejętności posługiwania się nożem, ani dużego nakładu pracy - raczej coś w stylu potnij wszystko w kawałki, duś i czasem pomieszaj coby sie nie spaliło. Dobre na leniwy obiad albo jako na dodatek do kanapek z szynką :3





Składniki :
-800g pomidorów w kostkę (2 puszki)
-2 duże cukinie
-1 duża cebula
-1 łyżka oliwy z oliwek
-po 1/2 łyżeczki bazylii i tymianku (można również dodać oregano)

1) Warzywa pokroić w grubą kostkę lub po prostu na kawałki 'na dziaba'.
2) Na oliwie zesmażyć cebulę na lekko-złoto. Dodać pomidory i pokrojoną cukinię.
3) Dusić na małym ogniu, aż cukinia będzie miękką (15-20 minut) co jakiś czas mieszająć.
4) Doprawić do smaku solą (tej będzie potrzeba koło łyżeczki, ale lepiej dodawać stopniowo, żeby nie przesolić), pieprzem i dodać zioła. Całość można skropić jeszcze dodatkową oliwą z oliwek dla lepszego smaku i 'gładszej' konsystencji.
5) Odlać ~1/3 i zmiksować na gładko i dodać z powrotem do garnka. (można pominąć, jeżeli wolicie bardziej 'stały' gulasz) Smacznego! Serwować z białym pieczywem z masłem lub makaronem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz