czwartek, 17 kwietnia 2014

Ciabatta z grillowaną cukinią, kozim serem i szynką parmeńską

Po bufecie zostało nam troche szynki parmeńskiej, więc postanowiłem ją jakoś dobrze wykorzystać. W lodówce miałem jeszcze kawał cukinii, który został mi po leczo i odrobinę koziego sera, więc postanowiłem połączyć te trzy składniki i pobawić się nową patelnią grillową. Skropione delikatnie oliwą z tymiankiem wyszło po prostu piękne. Jeżeli się Wam nie chce robić samemu ciabatty to po prostu sobie kupcie, wyjdzie dużo szybciej. Ja akurat miałem trochę ciasta pizzowego z poprzedniego dnia i dobry pomysł jak z rana użyć ;)



Składniki :ciabatta :
-100g mąki
-1/4 łyżeczki cukru
-1/4 łyżeczki soli
-1/3 łyżeczki suchych drożdży
-75 ml chłodnej wody
dodatki :
-4 plastry cukinii (~4-6mm grubości)
-8 plasterków szynki parmeńskiej
-4 łyżeczki (lub ciut więcej) koziego sera doprawionego solą i skórką z cytryny
-tymianek, bazylia
-oliwa z oliwek

Przygotowanie :
1) M
ąkę przesiać do dużej miski, dodać cukier sól, drożdże i dokładnie wymieszać. Zalać wodą i mieszać widelcem około pół minuty, aż składniki się połączą dająć gęste, klejące ciasto.  Miskę przykryć folią i odstawić na 1,5-2h.
2) Nagrzać piekarnik do 250 stopni. Naoliwionymi rękami przełożyć ciasto na natłuszczoną blachę lub papier do pieczenia nadając mu podłużny ("prostokątny" kształt") i posmarować wierch oliwą z oliwek.
3) Odstawić do ponownego wyrośnięcia na ~30/40 minut.
4) Piec około 20 minut w środkowej częsci piekarnika, aż skórka bedzie złota. Odstawić do przetygnięcia.
5) Cukinię natrzęc solą, tymiankiem i bazylią i posmarować oliwą. Grillować ~3 minuty z każdej strony.
6) Ciabattę przekroić na 4 częsci, posmarować kozim serem, położyć plaster cukinii i porwaną szynkę parmeńską. Całość skropić niewielką ilością oliwy z oliwek i posypać świeżo mielonym pieprzem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz