sobota, 28 grudnia 2013

Tureckie burgery z miętą i fetą

Chodziła mi ta baranina po głowie od festiwalu Taste of Auckland i bufetu w pracy na którym serwowali pyszne pulpety. Zebrałem się do poszukiwań, przepytałem szefów jak oni doprawiają u nas 'lamb burgera' a potem w internecie trafiłem na przepis, który mnie zaciekawił do tego stopnia, że się z Wami nim podziele. Baraninę od biedy można zastąpić innym mięsem - najlepiej wołowiną.
Podaje zmodyfikowane proporcje bo oryginał miał za dużo bułki tartej, która zabijała smak mięsa.



Składniki (6 burgerów) :
-600g mielonej baraniny
-1/2 szklanki bułki tartej
-150g sera feta
-garść posiekanych liści mięty
-3 posiekane ząbki czosnku
-1 jajko
-sól morska / pieprz czarny
*
-2 pomidory
-po 1/3 szklanki posiekanej mięty, szczypiorku i pietruszki
-pół szklanki pokrojonego w kostkę ogórka
-sok z połowy cytryny
-ząbek czosnku
-sól pieprz
-1 łyżeczka oliwy z oliwek

-sos czosnkowy


Przygotowanie :
1) Wymieszać pierwsze 6 składników na w miare jednolitą masę i doprawić pieprzem i solą. (Jeżeli masa jest zbyt 'płynna' dodać więcej bułki tartej) Uformować 6 burgerów i posmarować oliwą.
2) Pomidory pozbawione nasion posiekać w kostkę i wymieszać z ziołami, ogórkiem, oliwą i posiekanym czosnkiem. Doprawić do smaku solą i pieprzem.
3) Na niewielkiej ilości oleju smażyć burgery ~5 minut na stronę na średnim gazie.
4) Na gorącej picie ułożyć warstwę warzywnej 'salsy', położyć mięso i polać niewielką ilością sosu, lub ułożyć warzywa tradycyjnie - jak ja zdjęciu. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz