sobota, 7 grudnia 2013

Pikantna pasta jajeczno-tuńczykowa

Zostało mi pół dużej puszki (czyli jedna zwykła) tuńczyka i nie miałem pomysłu co z nią zrobić... Otworzyłem lodówkę, patrzę - jajka. Jedna z niewielu rzeczy, które mi zostały przed jutrzejszymi zakupami. Więc ugotowałem 4 jajka - 2 na pastę, 2 o tak po prostu, bo mogłem! Miałem ochotę jakoś zaostrzyć smak, a nie bazować na tradycyjnych ziołach. Padło na kumin, kolendrę i sos chilli (Sriracha). Potrzebowałem też, agenta łaczącego to wszystko w 'zgraną' pastę - łyżka majonezu zrobiła swoje. Nie musiałem doprawiać ani solą, ani pieprzem jako, że mój tuńczyk był dostatecznie słony.





Składniki :
-185g tuńczyka z wody (1 puszka)
-2 jajka na twardo
-0,5 łyżeczki kolendry
-0,5 łyżeczki kuminu
-1 łyżeczka majonezu
-1 łyżka (lub więcej) sosu chilli

Przygotowanie :
Tuńczyka odcedzić, rozdzielić lekko widelcem. Jajka zetrzeć na drobnych oczkach tarki. Wymieszać wszystkie składniki pasty i doprawić w/w przyprawami. Odstawić na pare minut, coby smaki się przegryzły. Jeść z pieczywem! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz