czwartek, 2 stycznia 2014

Zupa rybno-warzywna

Miałam jakąś rybę w lodówce, opakowanie krewetek koktajlowych i dużo łososia w zamrażarce, poszperałam i znalazłam przepis na zupę rybną, odrobinę pozmieniałam, żeby było więcej warzyw oraz przystępne produkty i wyszło bardzo fajnie :)
Składniki:

- 1 mała cebula
- 1-2 łyżki masła
- 1 łyżeczka przyprawy curry, vegety/warzywka,
-  makaron ryżowy (dowolna ilość)
- po 150-200 g łososia i dowolnej białej ryby
- duże lub małe krewetki (6 dużych lub pół szklanki małych)
- 1 łyżka koperku i łyżeczka natki pietruszki
- warzywa w dowolnej ilości, ale ja użyłam to, co miałam: 2 małe marchewki, 4 średnie ziemnaiki, po małej garstce groszku i kukurydzy, szklanka brokuł, 5 brukselek (nie miałam, ale polecam brokuły zastąpić kalafiorem)

1) Drobno posiekaną cebulkę smażymy na masełku w garnku ok minutę z dodatkiem curry. Zanim się zarumieni zalać ok 2-2,5 l wody.
2) Wrzucamy pokrojone w kostkę surowe ziemniaczki, po ok 10 min pokrojone w kostkę ryby i przygotowane krewetki, gotujemy jeszcze 2 minuty i odstawiamy z ognia. Przyprawiamy do smaku vegetą/warzywkiem, ewentualnie odrobiną octu ryżowego. Na koniec dorzucamy koperek i natkę. Zostawiamy pod przykryciem jeszcze conajmniej 5 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz