sobota, 4 stycznia 2014

Naleśniki ze szpinakiem, serem i mięsem

Pierwotna wersja nalesników miała być tylko ze szpinakiem i sosem czosnkowym, ale znalazłam w lodówce mozzarellę, którą trzeba było zużyć, więc dodałam. Na koniec okazało się, że mam za mało szpinaku, żeby wypełnić wszystkie nalesniki, więc sięgnęłam po zamrożone wege-mięso mielone (tylko takie miałam, ale naprawdę jest pyszne!) i tak powstała ostateczna wersja: naleśniki z mąki pełnoziarnistej, wypełnione szpinakiem, mozzarellą i mięsem mielonym, polane sosem czosnkowym.
Składniki na ciasto:
-500 ml mąki pełnoziarnistej (lub zwykłej pszennej)
-500 ml mleka
-szczypta soli
-1 średnie jajo
+olej/oliwa do smażenia

Składniki na farsz:
-opakowanie świeżego szpinaku
-kulka mozzarelli
-szklanka mięsa mielonego

Składniki na sos:
-1 ząbek czosnku
-pół szklanki jogurtu naturalnego
- pół łyżeczki czosnku granulowanego
-łyżeczka suszonego koperku (ale świeży lepszy!)

1. Rozrabiamy ciasto, smażymy naleśniki na malutkiej ilości oleju (dosłownie kilka kropel) pilnując aby z jednej strony pozostały jaśniutkie.
2. Dusimy szpinak na patelni z wodą, koneicznie pod przykryciem.
3. Smażymy rozdrobnione mięsko mielone, przyprawiamy np. solą, pieprzem.
4. Kroimy ser w drobną kosteczkę.
5. Rozrabiamy sos- chyba nie muszę tłumaczyć?
6. Mieszamy farsz, wykładamy pożądaną ilość na ciemniejsza stronę nalesnika, zawijamy i krótko jeszcze podsmażamy na odrobinie oleju.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz