poniedziałek, 13 stycznia 2014

김치볶음밥 Kimchi-bokkeumbap

Kimchi-bokkeumbap czyli po prostu smażony ryż z kimczi. Miałem to wstawić jak obiecałem - wczoraj, ale wiadomo, czas jest względy a ja byłem bezwzględnie zajęty celebrowaniem dnia wolnego co odczuwam jeszcze dzisiaj. Wracając do dania - budżetowy ryż po koreańsku, smakuje ciekawie ze względu na kwaskowatość kimczi i ostrość pasty chilli i złagodzenia tego wyrazistym olejem sezamowym. W wersji tradycyjnej chyba nie podaje się smażonego jajka na wierchu, ale podpatrzyłem, że Koreańczycy w swoich restauracjach tak często serwują i spodobało mi się to. Nawet nie ze względów smakowych, a kolorystycznych, biały i żółty przełąmują czerwonawy ryż. Enjoy!



Składniki :
-2 / 2,5 szklanki ugotowanego na sypko ryżu
-1,5 szklanki kimchi (przepis w linku)
-1/2 szklanki 'soku z kimchi' (lub 1/4 wody + 1/4 szklanki soku z kimchi jak ktoś lubi delikatne smaki)
-2 / 3 łyżki pasty gochujang (w ostateczności 1 łyżka pasty chilli)
-1 / 1,5 łyżki oleju sezamowego
-1 / 2 posiekane dymki wraz ze szczypiorkiem
-1 łyżka prażonego sezamu
-1 arkusz nori ( "tego czegoś" w co zawija się sushi) *opcjonalnie*

**To jest danie typu stir-fry, więc mieszać często i gęsto! Nie będę dodawał tego w każdym podpunkcie bo to stylistycznie słąbe ;))

Przygotowanie :
1) Na patelni rozgrzać łyżkę oleju roślinnego i smażyć pokrojone w drobną kostkę kimczi około minuty często mieszając.
2) Dodać ryż, sok z kimczi oraz pastę chilli - wymieszać dokładnie drewnianą łyżką i smażyć ~5-7 minut.
3) Dodać olej sezamowy i zdjąć z ognia. Posypać dymką, prażonym sezamem i pociętymym drobno arkuszem nori. Można dodatkowo skropić olejem sezamowym i dodać sadzone jajko. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz