poniedziałek, 10 marca 2014

Pierogi z kurczakiem i fetą

Nie pamiętam już co mi do głowy strzeliło, ale chyba przeczytałem gdzieś, że ludzie dodają kuskus zamiast ziemniaków/kaszy jako wypełnienie do farszów - pomyślałem czemu nie. Kuskus zawsze dobrze łączył mi się z fetą i miętą więc dodałem kurze mięso dla dopełnienia. Głowiłem się niemało jak to zrobić, żeby działało i w końcu wyszło, o dziwo z takim farszem lepi się elegancko i ani jeden pieróg mi się nie rozpadł przy gotowaniu.

Składniki :
-500g mielonego kurczaka
-1 cebula
-200g fety
-1 szklanka kuskuksu
-1,2 szklanki bulionu
-1 / 1,5 łyżeczki mięty
-szczypta bazylii
-sok z połowy cytryny (lub więcej do smaku)
-sól / pieprz

ciasto :
-300g mąki pszennej
-szypta soli
-200ml gorącej wody
-30g masła

Przygotowanie 
ciasto :
1) Wymieszać suche składniki. Roztopić masło na gorącej wodzie i wymieszać z resztą. Zagniatać ciasto 6-8 minut i odstawic zawinięte w folię do lodówki na ~30 minut.
2) Ciasto podzielić na kilka części podsypać stolnicę mąką i rozwałkować na płaty grubości 1-2mm. Przy pomocy filiżanki/kubka wycinać kółka.
farsz :
1) Кurczaka i cebulę podsmażyć na niewielekiej ilości oliwy. Doprawić solą, pieprzem i bazylią.
2) Kuskus wrzucić na wrzący bulion, przykryć garnek i odstawić na 3-5 minut, Następnie dodać miętę oraz oliwę i widelcem 'rozdziubać' kuskus na drobno.
3) Pоkruszoną fetę wymieszać z kuskusem i kurczakiem, dodać sok z cytryny i doprawić solą i pieprzem.
4) Na kółka ciasta nałóżyć łyżeczkę farszu, zlepić boki pieroga, oprószyć mąką i odstawić. Czynność powtarzać do wykorzystania całego farszu.
5) Pierogi wrzucać na gotującą się osoloną wodę, gotować 3 minuty od momentu wypłynięcia na powierzchnie. Serwować od razu lub wcześniej podsmażyć na złoto na patelni. Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz