sobota, 1 marca 2014

Wieprzowina w pikantnej marynacie z melona

Miałem już lekko w czubie i dwa kawałki wieprzowiny w lodówce. Szedłem zrobić sobie drinka a tu nagle dopadł mnie kuchenny geniusz-berserker napędzany koreańską wódą z mlecznym napojem (gazowanym, sic!). Wyszło tak jak oczekiwałem, mimo początkowych obaw gdy dobaczyłem to coś bulgoczące w garze. Reszta planu była prosta - marynować i jeść - tak też zrobiłem dnia następnego i efekt zachwycił mnie i o dziwo Moderatorkę (która fanką ostrej kuchni nie jest) też. W smaku jest nie do opisania - ciut pikantny, słodkawy, owocowy z klonową nutą.




Składniki :
-1/2 szklanki pokrojonego melona
-1/3 syropu klonowego
-2 ząbki czosnku
-1,5 łyżeczki sosu Tabasco
-2 łyżeczki octu
-1/2 łyżeczki grubomielonego pieprzu
-1/2 łyżeczki soli

Przygotowanie :
1) Na niedużym gazie gotować melona i syrop klonowy ~5 minut.
2) Dodać posiekany drobno czosnek, pieprz i sól, gotować kolejne 2 minuty.
3) Wmieszać sos tabasco oraz ocet i gotować, aż melon całkiem się rozpuści (około 10 minut).
4) Marynować mięso przez w noc w lodówce, odsączyć z nadmiaru marynaty i ugrillować/upiec. Podawać polane niewielką ilością marynaty
ENGLISH
-1 / 2 cup of diced melon
-1 / 3 maple syrup
-2 cloves of garlic
-1.5 tsp of Tabasco sauce
-2 tsp of vinegar
-1 / 2 tsp black pepper 
-1 / 2 tsp salt
1) Cook melon with maple syrup for ~ 5 minutes.
2) Add a finely chopped garlic, salt and pepper, cook for another 2 minutes.
3) Stir in Tabasco and vinegar and cook until the melon 'dissolves' (about 10 minutes).
4) Marinate meat at least 8 hours (in the refrigerator), then drain marinade (leave just a little bit for caramelizing) and grill / bake. Serve coated with warm marinade.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz