sobota, 22 lutego 2014

Miso-shiru (味噌汁)

Do ostatniego sushi na mieście z Moderatorką zamówiłem sobie kubek miso. Dobre, ale pamiętam jak smakowała robiona samemu i postanowiłem zrobić w domu na śniadanie. Krótki marsz do Tai Ping (azjatyckiego marketu 5 minut od naszego domu), szybkie zakupy i byłem gotowy. Niestety zjadłem o 2 miski za dużo i ciężko mi było się ruszać na treningu. Wszystkie składniki możecie znaleść w supermarketach, więc nie gadać, że sie nie da! ;)



Składniki :
-3 szklanki bulionu dashi
-1,5 łyżki pasty miso
-5 grzybów shiitake
-1 młoda cebulka ze szczypiorkiem
-200g tofu

Przygotowanie :
1) W gotującym bulionie rozpuścić pastę miso, dodać posiekane grzyby shiitake.
2) Tofu pokroić w kostkę (1x1cm) i dodać do zupy, po zagotowaniu gotować kilkanaście sekund.
3) Przełożyć do misek, dodać posiekany szczypiorek i pokrojony w paski arkusz nori (ilość wedle uznania, ja daje ~1 / 1,5 arkusz nori na miskę)
4) Można doprawić odrobiną sosu sojowego oraz sake. Smacznego! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz